Dedikerte kunderådgivereDedikert hjelp

 

Elektronisk handel på alvor - fordeler for kunden!

Resultater fra vår årlige kundeundersøkelse og generelle tilbakemeldinger viser at våre kunder anser vår webshop som en av de mest kundevennlige og intuitive web-portalene i dagens marked. I tråd med den webteknologiske utviklingen har vi også muliggjort nye alternativer for ehandel, Katalog og Punch-out.

Komplett Bedrift sender og mottar samtlige meldinger som er relevante for vår bransje over EHF format. EHF- ordre, - bekreftelse, - pakkseddel, - faktura, - kreditnota og - purring.

Hos oss får du også mulighet til å benytte kundespesifikk web ved innlogging som er skreddersydd med avtalt sortiment og betingelser synliggjort kun for deg som kunde.

EHF katalog

Komplett Bedrift leverer EHF katalog (xml-fil) med kundespesifikt sortiment og priser

• Alt. 1 Katalog integreres i kundens ERP/økonomisystem

• Alt. 2 Katalog integreres via tredjeparts innkjøpsplattform (eHandelsplattformen (Tradeshift) e.l 3.partsløsninger).   

Innkjøp gjøres av kunde mot leverandør på ekstern handelsplattform.

Avtalt sortiment og priser sendes over i en automatisk generert XML-fil. Etter import kan denne søkes i. Bilder, produktinfo, ledetid, lagerstatus er blant annet info som følger med, oppdateres ukentlig natt til hver mandag.

 

 

 

  


    

Punch-out

Punch-Out er interaksjonen mellom en leverandørs webshop og en kjøpers innkjøpssystem

• Kunden logger på sitt eget innkjøpssystem/ økonomisystem (SAP, Agresso, Visma, etc) og finner komplett bedrift som leverandør. Evt via tredjepart handelsplattform (eHandelsplattformen e.l)

•Kunden blir så «punchet ut» til Komplett sin web hvor de får opp avtalt sortiment og priser. Siden med lagerstatus og all annen informasjon er «live» og kontinuerlig oppdatert

• Kunden fyller handlevognen – men i stedet for å gå til kassen, returneres (punch-back) handlevognen til kundens innkjøpssystem. Her godkjennes bestillingen og en elektronisk ordre sendes til Komplett

• Ivaretar en god kjøpsopplevelse, ved atferd som ellers ved netthandel, kontra katalog med opplistede varelinjer

• Ordre med godkjenningsrutiner foregår på kundens plattform/ innkjøpssystem

• Full kontroll på kostnader og fakturaflyt med elektroniske meldinger

• Informasjon som lagerstatus og pris er i «real time»

 

En punch-out integrasjon fra oss mot innkjøpssystemer som SAP, Visma, Basware og liknende er enklere enn du tror!

Les mer om hvordan punchout modulen i SAP fungerer her.

Ta kontakt med meg for mer informasjon eller for å diskutere ulike muligheter.  

Anders Odden - Salgsdirektør

Ao@komplettbedrift.no

Tlf. 98 21 31 09