Leieavtale hos Komplett Bedrift - Spørsmål og Svar

Hva trenger jeg for å inngå leieavtale?
Registrer brukertilgang dersom du ikke allerede er bedriftskunde av Komplett Bedrift.
Du trenger tilgang til å identifisere deg elektronisk. Dette kan gjøres med BankID.

Hva er BankID?
Dette er en tjeneste som blant annet kan identifisere personer elektronisk og man kan signere dokumenter elektronisk. Du kan lese mer om BankID på www.bankid.no.

Hvordan kan jeg skaffe meg BankID?
Skal du benytte BankID så må banken du er kunde i tilby dette. Ta kontakt med banken din for å høre om de tilbyr BankID, eller se listen over brukersteder på BankID.

Hva er minimum/maksimum størrelse på leieavtalen?
Minimumsbeløp pr ordre er kr 5.000,- eks. mva. og frakt. Maks beløp baseres på din bedrifts kredittrating. Større kredittsøknader overføres og behandles av våre samarbeidende bankpartnere.

Når får jeg min første leiefaktura og når blir første forfallsdato?
Vi sender første leiefaktura omgående etter at utstyret er ansett som levert og leieavtale startet. Leieavtalen har forskuddsvis fakturering for inneværende periode.

Finner jeg kopi av leieavtalen noe sted?
Ja, du kan se dette ved å logge deg inn på "Min side".

Hvor ser jeg hvor mye jeg skal betale hver måned?
Leiebeløpet står oppgitt i leieavtalen, som du finner ved å logge deg inn på “Min side”

Kan jeg ta finansieringen på mer/mindre enn 36 mnd?
Vi tilbyr i dag leieperioder på 18, 24 og 36 mnd. Etter norsk lov er det mulig å innfri lånet tidligere, dette er selvsagt mulig.

Kan jeg kjøpe ut utstyret i leieperioden?
Ja, vi kan tilby deg å kjøpe ut utstyret i leieperioden. Utkjøpsprisen fastsettes på forespørsel.

Hva kommer i tillegg til beløpet som står oppført under produktet?
I tillegg kommer frakt (sees i kassen), terminomkostninger (kr 65,- pr mnd.) og etableringsomkostninger pr leieavtalen (kr 495,-).

Kan jeg endre noe på ordren etter jeg har fullført avtale inngåelsen?
Ordren kan kanselleres inntil vi har startet å plukke varene. En kansellert ordre innebærer at leieavtalen også kanselleres. Endringer på ordren etter at varene er sendt til kunde er ikke mulig. Ta kontakt med brukerstøtte.

Hvem utfører kredittsjekken av bedriften som kunde?
Kredittsjekk utføres elektronisk av vår samarbeidspartner Bisnode Norge (www.bisnode.com/norge).

Kan privatpersoner inngå leieavtaler?
Nei, leieavtaler kan inngås av bedrifter med norsk organisasjonsnummer.

Hva skjer når leieavtalen er over?
Når leieavtalen (minimumsperioden) er over kan du velge et av tre alternativer: •Kjøpe utstyret - Komplett Bedrift tilbyr kunden å kjøpe utstyret etter endt leietid. Utkjøpsprisen kan ikke fastsettes på forhånd men baseres på antatt markedsverdi etter endt leietid. I mange tilfeller tilsvarer dette 1 – 2 ganger månedsleien. I de tilfeller utstyret har fastsatt restverdi vil denne tilkomme.
• Forlenge leieavtalen i 3 - 6 mnd - Komplett Bedrift tilbyr kunden å forlenge leieavtalen med 3 - 6 måneder til en redusert leiepris i forhold til hva kunden har betalt tidligere. Pris avtalens på tidspunktet for forlengelsen.
• Levere utstyret tilbake - Kunden kan etter endt leietid returnere utstyret til anvist adresse fra Komplett Bedrift. Vi samarbeider med ulike returhåndteringsselskaper og vil be kunden returnere til samarbeidspartner.

Hva med forsikring?
Kunden plikter i utgangspunktet å sørge for at utstyret er forsikret, men Komplett Bedrift leverer i de fleste tilfeller egen Allrisk forsikring som en del av tilbudet. Ikke alle produkter Komplett Bedrift selger er forsikret og Komplett Bedrift vil sørge for at kunden er klar over hvorvidt man må forsikre selv eller ikke. Dette står oppgitt i leieavtalen.

Kan jeg endre eller utvide leieavtalen i leieperioden?
Når du har inngått en leieavtale så løper den til minimumsperioden er over. I de tilfeller du ønsker å utvide eller endre avtalen kan dette gjøres ved å inngå nye leieavtaler. Ny leieavtale faktureres på samme leiefaktura som den opprinnelige avtalen, men etableringsgebyr for ny leieavtale tilkommer.